وبگاه رسمی نوید کمالی

مجموعه‌ای از اندیشه‌ها و دیدگاه‌های منتشر در رسانه‌ها و همایش‌های ملی و بین المللی

مجموعه‌ای از اندیشه‌ها و دیدگاه‌های منتشر در رسانه‌ها و همایش‌های ملی و بین المللی

وبگاه رسمی نوید کمالی

یادداشت‌های یک روزنامه‌نگار، مولف و مدرس فعال در حوزه سیاست خارجی، فناوری‌های نوین و قدرت نرم ...

شماره تماس: 00989159263347 (جهت دریافت «مشاوره» ، دعوت جهت «برگزاری کارگاه آموزشی» و ... لطفا در ساعات غیر اداری و یا در شبکه های اجتماعی مبتنی بر این شماره تماس حاصل فرمایید.)

تذکر: بازنشر مطالب این پایگاه بلااشکال می باشد.

پست الکترونیکی : NavidKamali.ir@iran.ir

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران توانا، مراسم تجلیل از مستند‌نگار دفاع مقدس گلعلی بابایی و چند ناشر فعال نمایشگاه به‌همراه نوید کمالی معاون بسیج رسانه کشور، امروز بیست و نهم اردیبهشت‌ماه در سرای اهل قلم برگزار شد.

در این برنامه گلعلی بابابی مستند‌نگار دفاع مقدس با بیان اینکه در زمان جنگ ازسر عادت حوادث و اتفاقات را روزانه یادداشت می‌کردم و با مشاوره‌های مرتضی سرهنگی از زندگی‌نامه شروع و به کارنامه عملیاتی رسیده تا برای آیندگان بماند و گفت: هشت سال دفاع مقدس جنگی نامتقارن بود و قاعدتاً اتفاقات ناگواری می‌افتاد و ما باید بی کم و کاست آنچه اتفاق افتاده را ثبت کنیم.

گلعلی بابایی درباره کتاب همپایه صاعقه گفت: چون لشکر ۲۷ جزو لشکرهایی است که بیشترین شهید را داشته است نوشتن کتاب برای تک تک شهدا کار بسیار دشواری است و از این جهت تصمیم گرفتیم در مورد تیپ بنویسیم و همین باعث می‌شود شهدایی مثل احمد متوسلیان و دیگر شهدا خودشان را نشان بدهند.

وی در پایان گفت: در حال حاضر کتاب والفجر مقدماتی در حال نوشتن است این کتاب روایتی از لحظه به لحظه کانال کمیل و داستان فکه است.

نوید کمالی معاون بسیج رسانه کشور دلیل مشکلات به وجود آمده را ضعف در انتقال الگوهای هشت سال دفاع مقدس به نسل جدید دانست و گفت: رسالتی که نویسندگان در عرصه قلم انجام می‌دهند جهادی بزرگ است.

وی افزود: رسانه می‌تواند مفاهیم ارزشمندی که در کتاب‌ها ثبت شده است را صریح‌تر به نسل جوان منتقل کند.

نوید کمالی با بیان خاطره‌ای از شهید کاظمی مبنی بر اینکه وقتی به سراغ فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس می‌رویم باید احساس کنیم که سراغ شهدا رفتیم و با احترام با آنها صحبت کنیم ادامه داد: ماموریت کسانی که بعد از جنگ ماندند روایت‌گری صادقانه است تا این روایت‌ها به نسل‌های دهه 60، 70، 80 و نسل‌های بعدی‌ها منتقل شود.

وی گفت: جامعه امروز ما اگر درگیر آسیب‌هاست دلیلش این است که الگوی سالم و تاثیرگذار را کمتر منتقل کردیم. نسل جدید تصور می‌کند هرکاری کند نمی‌تواند به اسطوره‌های –شهدا- برسد. در موضوع مدافعان حرم دیدیم که آنها هم مثل ما بودند فقط کارهایی کردند که به مقام شهادت برسند. در سازمان بسیج رسانه ماموریت‌مان را بر این گذاشتیم که به موضوع جهاد تبیین کمک کنیم. ما زیاد گرایش به کتاب‌خوانی را جا نینداختیم.

کمالی در پایان گفت: کشور ما در جنگ روایات است و بیان کرد: جهاد تبیین زمانی موفق خواهد بود که ما روایت اول را خلق کرده باشیم.

لینک مشاهده سخنرانی در آپارات

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۸:۱۴
روابط عمومی

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، همایش تخصصی «بررسی تعرضات به ماموریت‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران از منظر حقوق بین‌الملل» صبح امروز سه‌شنبه در محل فرهنگسرای رسانه با حضور سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه و کاظم غریب‌آبادی معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضاییه برگزار شد. 

خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه

خطیب‌زاده در این مراسم با اشاره به سالگرد اشغال سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن، گفت: این روزها روز مهمی در تاریخ روابط و امکان دیپلماتیک ما است. سالها قبل گروهی خودخوانده سفارت کشورمان در لندن را اشغال کرد و تقریبا همه کارمندان سفارت شهید شدند. این اتفاق هم سرآغازی برای اولین شهدای دیپلمات و هم سرآغازی برای امنیت اماکن و ماموریت‌های دیپلماتیک بود چراکه یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های انسانی، مراودات دیپلماتیک است. 

وی ادامه داد: در کتب تاریخی و گنجنامه‌ها فعالیت‌های دیپلماتیک دیده می‌شود و کنوانسیون‌های مصونیت دیپلماتیک از همان زمان وجود داشته است. مهم‌ترین متن هر ماموریت دیپلماتیکی، امنیت آن است. وزارت امور خارجه در چند سال گذشته در کشورهای مختلف هم شهدایی تقدیم کرده و هم مورد هدف قرار گرفته است تا امنیت روانی دیپلمات‌ها را مورد تعدی قرار دهند.

خطیب زاده افزود: وزارت امور خارجه در سال‌های اخیر توانسته است این تعدیل‌ها را ثبت و ضبط کرده و در سازمان‌های بین‌المللی مطرح کرده و پیگیری می‌کند.

غریب‌آبادی: مصونیت اماکن دیپلماتیک، مصونیت مطلق است

در ادامه کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضاییه گفت: مصونیت اماکن دیپلماتیک، مصونیت مطلق است و کشور پذیرنده نمی‌تواند این مصونیت را لغو کند. حتی در صورت وجود آتش‌سوزی، آتش‌نشانی کشور پذیرنده بدون اجازه نمیتواند وارد این اماکن شود. 

 کاظم غریب آبادی معاون بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر

وی ادامه داد: اگر دیپلمات‌ها هر لحظه نگرانی این را داشته باشند که ممکن است مورد تعرض قرار بگیرد، امنیت روانی نخواهد داشت. یک کمیته‌ای در سازمان ملل وجود دارد که هر تعرضی به اماکن دیپلماتیک وجود دارد که در آنجا ثبت می‌شود. جمهوری اسلامی ایران از معدود کشورهایی است که کمترین تعرض به اماکن دیپلماتیک در آن‌صورت گرفته است و بیشترین تعرض مربوط به کشورهای اروپایی است. 

عابد اکبری - ابرار معاصر - نوید کمالی - اشکان پیرزاده

غریب آبادی تاکید کرد: در کشورهای اروپایی وقتی بررسی می‌کنیم، یا نقش دولت کشورهای میزبان در آن وجود داشته است و یا حمایت‌هایی از سوی دولت این کشورها صورت گرفته است.مصونیت اماکن دیپلماتیک مطلق است؛ اما برخی از اندیشمندان علم حقوق معتقدند در همه موارد اینگونه نخواهد بود. در وضعیتی که تهدید علیه امنیت ملی کشور میزبان از سوی مکان دیپلماتیک صورت گرفته باشد.

نوید کمالی - کتاب حفاظت و امنیت دیپلماتیک

کتاب حفاظت و امنیت دیپلماتیک

لوح تقدیر نوید کمالی - پژوهشگر برتر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ ارديبهشت ۰۱ ، ۲۳:۳۵
روابط عمومی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای رسانه، همایش تخصصی «بررسی تعرضات به مأموریت‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران از منظر حقوق بین‌الملل» در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود.

پوستر همایش اشغال سفارت ایران در لندن

این همایش تخصصی به همت فرهنگسرای رسانه و با مشارکت و همکاری مؤسسه مطالعات و تحقیقات بین‌المللی ابرار معاصر تهران، سازمان بسیج رسانه کشور، مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه، وزارت امور خارجه و تعدادی دیگر از سازمان‌ها و نهادها برگزار می‌شود.

مناسبت برگزاری این رویداد، فرارسیدن سالروز حادثه خون‌بار تعرض به سفارت ایران در لندن در اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۹ است که منجر به شهادت و جانبازی تعدادی از دیپلمات‌های کشورمان شد.

در این همایش که با حضور مقامات کشوری و لشکری برگزار خواهد شد، علاوه بر رونمایی از کتاب "حفاظت و امنیت دیپلماتیک" که توسط دو پژوهشگر جوان کشورمان تألیف شده است، از مقام شهید سید عباس لواسانی به عنوان اولین خبرنگار و فعال رسانه‌ای به شهادت رسیده در مأموریت‌های دیپلماتیک کشورمان که در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۵۹ در حادثه لندن به فیض شهادت نائل آمد، تجلیل خواهد شد.

پوستر رونمایی کتاب حفاظت و امنیت دیپلماتیک

همایش تخصصی «بررسی تعرضات به مأموریت‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران از منظر حقوق بین‌الملل» روز سه‌شنبه ۶ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود.

حضور در این رویداد برای عموم علاقه‌مندان، پژوهشگران و اساتید دانشگاه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بلامانع است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ ارديبهشت ۰۱ ، ۰۰:۰۸
روابط عمومی