وبگاه رسمی نوید کمالی

مجموعه‌ای از اندیشه‌ها و دیدگاه‌های منتشر در رسانه‌ها و همایش‌های ملی و بین المللی

مجموعه‌ای از اندیشه‌ها و دیدگاه‌های منتشر در رسانه‌ها و همایش‌های ملی و بین المللی

وبگاه رسمی نوید کمالی

یادداشت‌های یک روزنامه‌نگار، مولف و مدرس فعال در حوزه سیاست خارجی، فناوری‌های نوین و قدرت نرم ...

شماره تماس: 00989159263347 (جهت دریافت «مشاوره» ، دعوت جهت «برگزاری کارگاه آموزشی» و ... لطفا در ساعات غیر اداری و یا در شبکه های اجتماعی مبتنی بر این شماره تماس حاصل فرمایید.)

تذکر: بازنشر مطالب این پایگاه بلااشکال می باشد.

پست الکترونیکی : NavidKamali.ir@iran.ir

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

نوید کمالی

چند سالی است که کلید واژه نرمال سازی ایران «Normalizing Iran» یا «Iran's Normalization project» در فضای اندیشکده ها و رسانه ای غرب مطرح شده‌ و الگوی رفتاری غرب و خصوصا آمریکا با کشورمان بر مبنای آن تنظیم می شود.

 Normalizing Iran

بر مبنای این سیاست که افرادی مانند مایک پمپئو از آن با عنوان پروژه « #تغییر_رفتار_ایران » یاد می کنند تلاش می شود تا ساختار فکری و سیاسی جمهوری اسلامی را به شکل مقبول و مورد نظرشان #استحاله کنند!

 

  1. گام اول این پروژه پایان برنامه هسته ای صلح آمیز کشورمان بود که #برجام تا حدودی مجری آن شد!

  2. گام دوم پایان دادن به حمایت کشورمان از گروه های مقاومت است که FATF مسئولیت آن را بر دوش گرفته!

  3. گام سوم کاهش قدرت دفاعی و بازدارندگی کشورمان خواهد بود که احتمالا در قالب برنامه عدم اشاعه و MCTR از سوی غرب پیگیری خواهد شد!

  4.  پس از این گام و بی دفاع شدن کشور نوبت #حقوق_بشر و ... خواهد رسید!

normalize iran - نرمال سازی ایران

اما خوب است که غرب پرستان داخلی بدانند که نکته تلخ ماجرا اینجاست که سال ۲۰۱۶ یکی از تئوریسین های این پروژه در مقاله خود در وال استریت ژورنال نوشت ایران تنها زمانی یک کشور کاملا نرمال می شود که جمهوری اسلامی از بین برود !

نرمال سازی ایران

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۷ ، ۰۰:۳۳
روابط عمومی

شبکه #ام_بی_سی_پرشیا وابسته به گروه تلویزیونی M.B.C عربستان سعودی از امروز ۶ اکتبر ساعت ۳:۳۰ به وقت گرینویچ پخش برنامه های خود را به زبان فارسی و ویژه مخاطبین ایرانی آغاز کرد!

بنا بر اطلاعیه وبگاه این هولدینگ رسانه ای محور برنامه های این شبکه عربستانی متمرکز بر حوزه عامه پسند از جمله #سرگرمی و #سبک_زندگی است لذا نمایش فیلم ، سریال ، موسیقی و ... برنامه ثابت این شبکه تلویزیونی خواهد بود که البته این سیاست در واقع کپی برداری از سبک شبکه های فارسی زبانی شناخته شده ای مانند #من_و_تو و فارسی وان است.

ام بی سی پرشیا

جالب اینکه راه اندازی این شبکه در حالی اعلام شد که رسانه های انگلیسی از جمله گاردین چند روز قبل پرده از منابع مالی سعودی شبکه خبری #ایران_اینترنشنال برداشتند لذا با توجه به بدنام شدن این شبکه خبری در اذهان مخاطبان فارسی زبان انتظار می رود که زین پس شبکه ام بی سی پرشیا به محور پیشبرد خط رسانه مورد نظر ریاض در رابطه با جمهوری اسلامی ایران بدل شود لذا اگر در بین فیلم و سریال های عامه پسند این شبکه شاهد اجرای برنامه #اتاق_خبر ویژه ارائه تحلیل های ضد ایرانی بودید نباید زیاد متعجب شوید!

حال این سوال را باید از مدیران فرهنگی کشور پرسید که آیا فکری برای مواجهه با این شبکه و پر کردن خلاء علاقه مخاطب ایرانی به برنامه های متنوع فرهنگی و سبک زندگی کرده اند یا خیر !؟

#نوید_کمالی 

------------------------------

MBC Persia ، ام بی سی پرشیا

mbc persia

ام بی سی پرشیا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مهر ۹۷ ، ۱۳:۳۱
روابط عمومی

پایگاه بصیرت / نوید کمالی:

«بنیامن نتانیاهو» نخست وزیر 68 ساله رژیم صهیونیستی را می توان در طول سه دهه گذشته یکی از مهمترین دشمنان کینه توز کشورمان دانست زیرا وی همواره در طول دوران فعالیت سیاسی خود از پیگیری هر نوع سیاست ضد ایرانی ابایی نداشته بطوری که در سال 1992 در دوران عضویت در «کنست» یا همان پارلمان رژیم صهیونیستی برای اولین بار رسما کشورمان را متهم به تلاش برای ساخت بمب اتمی کرد و تاکنون نیز گذشت زمان تغییری در سیاست وی ایجاد نکرده است.

به عبارت بهتر در طول 26 سال گذشته نتانیاهو با بهره گیری از ترس جهانی نسبت به اشاعه سلاح های اتمی تلاش کرده با ترویج ایران هراسی زمینه ساز اعمال تحریم های مختلف بر علیه ملت شریف ایران باشد تا به ظن وی سرعت پیشرفت و توسعه انقلاب کشورمان کند و حتی متوقف شود.

توقوزآباد

وی که تا پیش از به قدرت رسیدن ترامپ بدلیل سیاست های متفاوت اوباما همواره صرفا در قالب گمانه زنی از تهدید بالقوه کشورمان بر علیه امنیت جهان سخن می راند در تاکتیکی جدید مدعی شد که موساد سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در طی یک عملیات ویژه هزاران سند مرتبط با برنامه را اتمی کشورمان را از یک مرکز نظامی در منطقه ای موسوم به شورآباد به سرقت برده است!

 

در این رابطه نتانیاهو در یک برنامه تلویزیونی رسما اعلام کرد که در این عملیات ۵۵ هزار صفحه مدرک و ۵۵ هزار فایل دیجیتال از اطلاعات مربوط به برنامه هسته‌ای به ادعای آنها نظامی بدست رژیم صهونیستی افتاده است!

وی اینبار نیز در جدیدترین اقدام ضد ایرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با نمایش چند تصویر زمینی و ماهواره ای مدعی شد در منطقه «تورقوزآباد» حوالی تهران یک مجتمع هسته ای مخفی وجود دارد و آژانس بین المللی انرژی اتمی بایستی هر چه سریع تر برای بازدید از این مکان اقدام کند!

 

تورقوزآباد کجاست؟

تورقوزآباد روستایی قدیمی و از توابع شهرستان کهریزک می باشد و به گفته برخی منابع دارای سابقه تاریخی چند صد ساله است اما در سال های اخیر از آن به عنوان شهرک فاطمیه و یا بعضا بهاران یاد می شود.

این روستا با وسعت 14 هکتاری خود در فاصله 20 کیلومتری جنوب تهران واقع شده و میزبان قریب به۷۰۰ خانوار جمعیت است و بخش عمده ای از جمعیت این روستای 3 هزار نفره به کارگری، کشاوری و دامپروی مشغولند.

 

نتانیاهو از تورقوزآباد چه می خواهد؟

برای درک چرایی اعلام این مساله از سوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی ابتدا باید توجه داشت که روز قبل از سخنرانی نتانیاهو مقامات اتحادیه اروپا در دیدار با رئیس جمهور کشورمان رسما از ایجاد یک نهاد ویژه مالی برای کاهش فشارتحریم بر کشورمان سخن گفتند و روز 10 آبان را هم به عنوان تاریخ شروع فعالیت این نهاد اعلام کردند.

بر این اساس طبیعتا با شروع دور جدید تحریم های اقتصادی یکجانبه آمریکا بر علیه کشورمان بدلیل حفظ رابطه مالی و تجاری با اعضای 4+1 و خصوصا اتحادیه اروپا فشار اقتصادی چندانی به کشورمان وارد نخواهد شد زیرا از طریق نهاد مالی ویژه تمام نیازهای فنی و تخصصی مورد نیاز بازرها و صنایع کشور از جمله صنعت خودروسازی تامین خواهد شد.

از این رو نه تنها ایالات متحده بلکه رژیم صهیونیستی نیز از اجرای موفقیت آمیز این طرح نگرانند و معتقدند که در صورت اجرای این طرح دیگر نمی توان امیدی به شروع آشوب های خیابانی تهران و دیگر شهرهای ایران داشت زیرا به ظن آنها تنها با شروع اعتراضات معیتشی در سطح جامعه و میل آن به اعتراضات سیاسی می توان انتظار داشت که که حکومت اسلامی با پذیرش تغییر رفتار ایران در قبال منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی به پای میز مذاکره آید.

از این رو نتانیاهو با هدایت کاخ سفید و خصوصا وزیر امور خارجه این کشور که پیشتر ریاست سازمان سیا را بر عهده داشت بر آن شد تا در آخرین هفته های باقی مانده به شروع دور جدید تحریم ها با اجرای سناریوی تورقوزآباد موجب بروز و شک و تردید در اعضای اروپایی برجام گردد تا این کشورها با محاسبه احتمال نقض برجام از سوی کشورمان در تصمیم خود نسبت به فعال سازی نهاد مالی ویژه دور زدن تحریم ها پیش از 13 آبان تجدید نظر کنند!

توید کمالی - تورقوزآباد

نکته پایانی

کاربران شبکه های اجتماعی و افکار عمومی مردم ایران به این رویداد بین المللی واکنش تمسخر آمیزی نشان دادند. یورونیوز در این زمینه نوشت:استفاده از نام تورقوزآباد که در برخی ترجمه‌های همزمانِ این سخنرانی، مترجمان به سهو آن را دارقوزآباد نیز ترجمه کرده‌اند، دستمایۀ طنز و خندۀ بسیاری از ایرانی‌ها شده است

 از جمله عباس عراقچی، معاون امور سیاسی وزارت خارجه در ویدئویی که در صفحه اینستاگرام نیز پخش شد، گفته است: «من جدی فکر می‌کنم یک عده نتانیاهو را سر کار می‌گذارند. این‌دفعه او را به دارقوزآباد ارجاع داده‌اند.»پس از سخنان آقای نتانیاهو، کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی بطور گسترده طنز با کلمات تورقوزآباد، دوقوزآباد، دارقوزآباد، کوچه ماهر و قالیشویی را آغاز کردند و هشتک‌هایی به همین نام‌ها نیز ساختند.

بسیاری مانند آقای عراقچی بر این باورند که اطلاعات نادرستی در اختیار آقای نتانیاهو گذاشته شده و احتمالا او را «سر کار» گذاشته‌اند.

برخی این را حاصل تلاش نیروهای ضداطلاعات جمهوری اسلامی ایران می‌دانند و برخی نیز به تبلیغی که آقای نتانیاهو برای قالیشویی تورقوزآباد کرده همچنین باعث شهرت جهانی این روستای گمنام شده است، می‌خندند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱ ۰۸ مهر ۹۷ ، ۰۱:۰۹
روابط عمومی