وبگاه رسمی نوید کمالی

مجموعه‌ای از اندیشه‌ها و دیدگاه‌های منتشر در رسانه‌ها و همایش‌های ملی و بین المللی

مجموعه‌ای از اندیشه‌ها و دیدگاه‌های منتشر در رسانه‌ها و همایش‌های ملی و بین المللی

وبگاه رسمی نوید کمالی

یادداشت‌های یک روزنامه‌نگار، مولف و مدرس فعال در حوزه سیاست خارجی، فناوری‌های نوین و قدرت نرم ...

شماره تماس: 00989159263347 (جهت دریافت «مشاوره» ، دعوت جهت «برگزاری کارگاه آموزشی» و ... لطفا در ساعات غیر اداری و یا در شبکه های اجتماعی مبتنی بر این شماره تماس حاصل فرمایید.)

تذکر: بازنشر مطالب این پایگاه بلااشکال می باشد.

پست الکترونیکی : NavidKamali.ir@iran.ir

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب

۱ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «حفاظت و امنیت دیپلماتیک» نوشته نوید کمالی و اشکان پیرزاده به‌تازگی توسط انتشارات موسسه فرهنگی مطالعات و تحقیقات بین‌المللی ابرار معاصر تهران منتشر و راهی بازار نشر شده است.

طی ۴۰ سال گذشته ماموریت‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به عنوان خط اول تماس و چالش با نظام سلطه در صحنه بین‌الملل به طور ثابت مورد تهدید بازیگران وابسته به نظام سلطه بوده است، به همین دلیل ماموریت‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دیگر کشورها همواره یک هدف اصلی و عمده برای سرویس‌های اطلاعاتی و سایر بازیگران دولتی و غیر دولتی با ماهیت تروریستی و وابسته به دشمنان تعریف شده است.

diplomatic protection and security book

از سوی دیگر جایگاه انحصاری وزارت امور خارجه در تنظیم روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها که به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله) نیمه سیاسی نظام است و ضرورت حفاظت و صیانت از سرمایه‌ها و دارایی‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در این دستگاه را مضاعف می‌سازد. علی رغم این تهدیدات، حجم و کیفیت روز افزون آن و نیز اهمیت و جایگاه دستگاه سیاست خارجی و دیپلماسی؛ خلاء گفتمان در حوزه امنیت دیپلماتیک و بالطبع فقدان قوانین و مقررات و ساختار متناسب برای مقابله با این‌نوع تهدیدات، از اساسی‌ترین چالش‌های تامین امنیت ماموریت‌های دیپلماتیک کشورمان می‌باشد. البته علاوه بر وزارت امور خارجه کشورمان سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و اقتصادی دیگری نیز در عرصه بین الملل فعال هستند که آن‌ها نیز به نوبه خود در معرض تهدیدات متعددی از سوی دشمنان انقلاب اسلامی هستند.

از این رو همزمان با هفته دفاع مقدس دو تن از پژوهشگران فعال عرصه دیپلماسی پس از صرف دو سال تحقیق و پژوهش و احصاء رهیافت‌های نوین حفاظت از ماموریت‌های دیپلماتیک، نتایج حاصل از تحقیقات مربوطه را در قالب کتابی مرجع و آموزشی تحت عنوان «حفاظت و امنیت دیپلماتیک» منتشر کردند.

کتاب حفاظت و امنیت دیپلماتیک

کتاب «حفاظت و امنیت دیپلماتیک» یک اثر علمی و پژوهشی است که به نوبه خود و به تعبیر نویسندگان آن تلاش دارد فصل جدیدی از تولید گفتمان در عرصه حفاظت از ماموریت‌ها و سرمایه‌های دیپلماتیک کشورمان بگشاید تا از این طریق امکان مقابله و مواجهه هوشمندانه با تهدیدات روز افزون علیه ماموریت‌های خارجی کشورمان خصوصا ربایش، جاسوسی و خرابکاری ممکن شود.

کتاب حفاظت و امنیت دیپلماتیک

مولفان این اثر، در قالب پانزده فصل به بررسی ابعاد مختلف حفاظت دیپلماتیک و تجربیات دیگر کشورها در حوزه تامین امنیت و حفاظت از ماموریت‌های دیپلماتیک پرداخته و در پایان رهیافت‌هایی راهبردی و کاربردی را جهت ارتقاء سطح حفاظت از ماموریت‌های دیپلماتیک کشورمان ارائه داده‌اند.

این‌کتاب با ۵۶۲ صفحه منتشر شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مهر ۰۰ ، ۲۰:۳۵
روابط عمومی