وبگاه رسمی نوید کمالی

مجموعه‌ای از اندیشه‌ها و دیدگاه‌های منتشر در رسانه‌ها و همایش‌های ملی و بین المللی

مجموعه‌ای از اندیشه‌ها و دیدگاه‌های منتشر در رسانه‌ها و همایش‌های ملی و بین المللی

وبگاه رسمی نوید کمالی

یادداشت‌های یک روزنامه‌نگار، مولف و مدرس فعال در حوزه سیاست خارجی، فناوری‌های نوین و قدرت نرم ...

شماره تماس: 00989159263347 (جهت دریافت «مشاوره» ، دعوت جهت «برگزاری کارگاه آموزشی» و ... لطفا در ساعات غیر اداری و یا در شبکه های اجتماعی مبتنی بر این شماره تماس حاصل فرمایید.)

تذکر: بازنشر مطالب این پایگاه بلااشکال می باشد.

پست الکترونیکی : NavidKamali.ir@iran.ir

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
نوید کمالی محقق و پژوهشگر فضای مجازی در یادداشتی در مورد شیوه های رایج  مهندسی اجتماعی و جمع آوری اطلاعات  توسط مجرمان اینترنتی نوشت:
شاید هر یک از شما بدلیل نوع فعالیت های علمی ، اقتصادی ، اجتماعی یا حتی سیاسی و فرهنگی خود از ابزارهای ارتباط الکترونیکی زیاد استفاده کنید اما خوب است که در هنگام استفاده از اینگونه ابزارهای پر خطر مواظب امنیت خود باشید زیرا هیچ وقت تبهکاران ٬ مجرمین و جاسوس ها با چهره واقعی خودشان با شما روبرو نمی شوند!
بطور مثال این پست الکترونیکی برای بنده ارسال شده است و در آن فردی با نام « ندا ادیب » بدلیل عدم پاسخگویی بنده !!! درخواست یک ارسال یک شماره تماس ، غیر از شماره تماس عمومی و رسانه ای بنده را نموده است!
مهندسی اجتماعی ، ایمیل جعلی
در نگاه اول این ایمیل یک نامه معمولی جلوه می کند که از سمت مخاطبی عمومی ارسال شده است و چون فرستنده از نام یک خانم‌ بهره برده است ، متاسفانه غالب افراد فورا به درخواست‌های اینچنین پاسخ مثبت می دهند!
اما بنده با بررسی کدهای پشت نامه دریافتم که فرستنده نامه ها از یک سرور جعلی و در حجمی انبوه اقدام به ارسال این درخواست نموده است و بنا بر برآورد و تحلیل بنده هدف مغز متفکر پشت این حمله، جمع آوری بانک اطلاعاتی از شماره تماس های ثانویه احتمالی برخی فعالین فضای مجازی است.
پی نوشت : بر اساس آمارها ۷۱ درصد کاربران بدون فکر کردن ، به درخواست‌هایی که از جانب کاربران اینترنتی مجهول الهویه  که دارای اسامی یا تصاویر خانم ها و دختران باشند پاسخ مثبت می دهند حال تو خود بخوان حدیث مفصل ازاین مجمل! 

نظرات  (۱)

ممنون عالی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی