وبگاه رسمی نوید کمالی

مجموعه‌ای از اندیشه‌ها و دیدگاه‌های منتشر در رسانه‌ها و همایش‌های ملی و بین المللی

مجموعه‌ای از اندیشه‌ها و دیدگاه‌های منتشر در رسانه‌ها و همایش‌های ملی و بین المللی

وبگاه رسمی نوید کمالی

یادداشت‌های یک روزنامه‌نگار، مولف و مدرس فعال در حوزه سیاست خارجی، فناوری‌های نوین و قدرت نرم ...

شماره تماس: 00989159263347 (جهت دریافت «مشاوره» ، دعوت جهت «برگزاری کارگاه آموزشی» و ... لطفا در ساعات غیر اداری و یا در شبکه های اجتماعی مبتنی بر این شماره تماس حاصل فرمایید.)

تذکر: بازنشر مطالب این پایگاه بلااشکال می باشد.

پست الکترونیکی : NavidKamali.ir@iran.ir

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب

دیپلماسی عمومی به سبک سعودی

سه شنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۷، ۰۹:۴۸ ب.ظ

📝 اگر در هفته های اخیر پای صحبت های حاجیان بازگشته از سرزمین وحی نشسته باشید متوجه خواهید شد که بر خلاف دوره های پیشین اغلب آنها از رفتار خوب و مهمان نوازانه ماموران امنیتی سعودی داستان ها می گویند که نمونه ای از آن در کلیپ منتشر شده اخیر مشهود است!




اگر تعجب کردید در این رابطه باید بدانید که دستگاه های امنیتی عربستان طی یک سال گذشته با آموزش #زبان_فارسی به مامورین امنیتی اماکن متبرکه و ارائه دستور العمل های فرهنگی ویژه تلاش کرده تا تصویر ذهنی ایرانیان را از شرطه های خشن وهابی که نماد نوع حکومت ضد شیعی مسلط بر سرزمین حجاز بودند را به شرطه هایی میهمان نواز و مهربان تغییر دهد!


این تغییر رویه بدون شک نشان از تلاش #محمد_بن_سلمان  و دستگاه تبلیغاتی نظام سعودی جهت بهره گیری از موسم #حج به مثابه فرصتی بی بدیل برای بهره برداری جهت دیپلماسی عمومی در مواجهه با ملت ایران دارد!


حال با توجه به تفاوت رویکرد رسمی رژیم آل سعود که مبتنی بر کینه ورزی و عناد بر علیه ملت و انقلاب اسلامی ایران است می توان این تحلیل را داشت که رژیم سعودی وارد عرصه نبردی جدید با ملت ایران شده است و نمایش انجام شده در موسم حج با حضور ۸۵ هزار شهروند ایرانی شروعی بر سیاست آمریکایی #ایجاد_شکاف بین برداشت عمومی ملت ایران و تصویر ارائه شده توسط حاکمیت ایران از نظام سعودی است!

پر واضح است که این تلاش ها نشان از سبک جدیدی از مواجهه این رژیم با ملت و حکومت ایران دارد! آیا برای مواجهه هوشمندانه با آن آمادگی داریم ؟!


✍ #نوید_کمالی (کارشناس زمانه)


_______ 💠 #زمانه 💠 ________

🇮🇷 #زمانه= جامع ترین کانال تحلیل سیاسی با حضور نخبگان سیاسی، اصحاب رسانه، اساتید محترم دانشگاه

@zamanehh

نظرات  (۱)

سلام 
من خیلی اتفاقی از گوگل اومدم 
با اجازتون من اینجا برای دوستمم فرستادم تا بیاد ببینه
ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی