وبگاه رسمی نوید کمالی

مجموعه‌ای از اندیشه‌ها و دیدگاه‌های منتشر در رسانه‌ها و همایش‌های ملی و بین المللی

مجموعه‌ای از اندیشه‌ها و دیدگاه‌های منتشر در رسانه‌ها و همایش‌های ملی و بین المللی

وبگاه رسمی نوید کمالی

یادداشت‌های یک روزنامه‌نگار، مولف و مدرس فعال در حوزه سیاست خارجی، فناوری‌های نوین و قدرت نرم ...

شماره تماس: 00989159263347 (جهت دریافت «مشاوره» ، دعوت جهت «برگزاری کارگاه آموزشی» و ... لطفا در ساعات غیر اداری و یا در شبکه های اجتماعی مبتنی بر این شماره تماس حاصل فرمایید.)

تذکر: بازنشر مطالب این پایگاه بلااشکال می باشد.

پست الکترونیکی : NavidKamali.ir@iran.ir

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب

فعالان و متخصصان حوزه تبلیغات در پنل تجربه اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی که در همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی برگزار شد، تلاش کردند تا چالش‌های موجود در این حوزه را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند. آنها ناتوانی کسب‌وکارها برای برنامه ریزی به دلیل شرایط ناپایدار اقتصادی، کم‌رنگ شدن رقابت و قوانین فرسوده را از اصلی‌ترین چالش‌های این روزهای صنعت تبلیغات دانستند. این همایش در حاشیه نمایشگاه تبلیغات که از ۱۳ تا ۱۶ آذر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی دایر است برگزار شد.

به گزارش دی‌ام برد، صفا صیرفی، مدرس برجسته حوزه تبلیغات در ابتدای این پنل در پاسخ به این سوال که در حال حاضر اوضاع صنعت تبلیغات ایران چگونه است و چه اتفاقاتی می‌توانند روی آن تاثیر منفی بگذارند، گفت: «در تلاطم‌های اقتصادی، کاهش تبلیغات و کاهش سفارش‌های آگهی اولین اتفاقی است که رخ می‌دهد. با یک نوسان کوچک در قیمت دلار، تولید کنندگان تبلیغات را متوقف می‌کنند چون ترجیح می‌دهند با هزینه آن، مواد اولیه بخرند و با فروش محصول خود به قیمت گران‌تر، سود کنند.»

نوید کمالی - Navid Kamali

او ادامه داد: «این را در نظر بگیرید که وضعیت اقتصادی ثبات موردنظر تولیدکنندگان را ندارد و آنها ناچارند بسیار مه آلود و آرام حرکت ‌کنند و برنامه‌ریزی‌ها بسیار کوتاه مدت شده است؛ حتی این روزها می‌بینیم که اغلب تبلیغ‌دهندگان، از کسب‌وکارهای تولید کننده محصول نیستند و بیشتر کسب‌وکارهایی تبلیغ سفارش می‌دهند که در حوزه مالی فعالیت دارند یا به نوعی به مردم وام و اعتبار می‌دهند.»

نوید کمالی، کارشناس حوزه تبلیغات در ایران با اشاره به چالش‌ها و آسیب‌های صنعت تبلیغات در ادامه این پنل می‌گوید:‌ «اگر بخواهیم به اصلی‌ترین چالش‌های حوزه تبلیغات ایران اشاره کنم بدون شک، رگولاتوری و تبلیغات اولین چالش موجود است. ما در ایران بیشتر از ۱۱ هزار قانون داریم؛ قوانینی که از دوره مشروطه وضع شده و باطل نشده‌اند. این تورم قوانین باعث شده است که پویایی از سیستم‌ قوانین ما گرفته شده و این سیستم پاسخ‌گوی مسائل روز نباشند.

نوید کمالی - Navid Kamali

او با اشاره به اینکه قوانین پایه در حوزه تبلیغات به ابتدای انقلاب اسلامی بازمی‌گردد، می‌گوید: «امروزه نهادهایی هستند که در حوزه تبلیغات تخصصی ندارند اما در این کار مداخله می‌کنند. آسیب این رفتار، چالش در نظم موجود است و نارضایتی که در یک سال گذشته شاهد آن بوده‌ایم و تا وقتی که متخصصان تبلیغات در تعامل با مجلس نباشند نیز قوانین به روز نخواهند شد.»

او در ادامه تاکید کرد که عدم آموزش مدیریت بحران به فعالان صنعت تبلیغات یکی دیگر از چالش‌های اساسی این حوزه دانست.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی