وبگاه رسمی نوید کمالی

مجموعه‌ای از اندیشه‌ها و دیدگاه‌های منتشر در رسانه‌ها و همایش‌های ملی و بین المللی

مجموعه‌ای از اندیشه‌ها و دیدگاه‌های منتشر در رسانه‌ها و همایش‌های ملی و بین المللی

وبگاه رسمی نوید کمالی

یادداشت‌های یک روزنامه‌نگار، مولف و مدرس فعال در حوزه سیاست خارجی، فناوری‌های نوین و قدرت نرم ...

شماره تماس: 00989159263347 (جهت دریافت «مشاوره» ، دعوت جهت «برگزاری کارگاه آموزشی» و ... لطفا در ساعات غیر اداری و یا در شبکه های اجتماعی مبتنی بر این شماره تماس حاصل فرمایید.)

تذکر: بازنشر مطالب این پایگاه بلااشکال می باشد.

پست الکترونیکی : NavidKamali.ir@iran.ir

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران تاکید کرد: هماهنگی در محور مقاومت در سطوح بالا جریان دارد و رژیم صهیونیستی توان مقابله همزمان با چندین جبهه را ندارد و از ورود به چنین نبردی هم اجتناب می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، ناصر ابوشریف در نشست «رسانه، افکارعمومی و نشانه‌های اضمحلال رژیم صهیونیستی در آستانه روز جهانی قدس» گفت امروز رژیم صهیونیستی از ورود به چند جبهه همزمان وحشت دارد، محور مقاومت در بهترین وضعیت خود قرار دارد و هماهنگی بسیار عالی در تمام سطوح آن وجود دارد. محور مقاومت در سال‌های گذشته با امکانات ساده و اندک و با کمک جمهوری اسلامی  ایران ایجاد شد. گروه‌های مقاومت، امکانات بسیار ساده  دارند، اما امروز تلاش‌های محور مقاومت با وجود امکانات ساده به ثمر نشسته است، چون تلاش‌هایش صادقانه بوده و رزمندگانش با اخلاص برای آرمان‌های خود چه در فلسطین، یا سوریه، یمن و  دیگر مناطق می‌جنگند و توانستند به پیروزی برسند.

نوید کمالی - موسسه ابرار معاصر تهران
وی تصریح کرد محور مقاومت با هم متحد و منسجم است و رژیم صهیونیستی از درون فروپاشیده و در رعب و وحشت به سر می‌برد. هماهنگی در محور مقاومت در سطوح بالا جریان دارد .رژیم صهیونیستی توان مقابله همزمان با چندین جبهه را ندارد و از ورود به چنین نبردی هم اجتناب می‌کند، چون به خوبی این نکته را درک می‌کند که قادر به رویارویی با چنین محور منسجم و قدرتمندی نیست.

تمام پیروزی‌های محور مقاومت به خاطر تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران و رویکرد آن محقق شده است، روز قدس یک رویکرد و برنامه ایران برای ایجاد خیزش در امت اسلام علیه رژیم صهیونیستی و علیه پروژه غربی است که هدفش نابودی کشورهای منطقه و غارت ثروت‌ها و منابع طبیعی ملت‌هایش  است، اما طرح و برنامه ایران ثمربخش خواهد بود.

ابوشریف گفت ایران در سال 1979 انقلاب کرد و علیه رژیم صهیونیستی وارد عمل شد، ببینید چگونه توانسته است به کشور قدرتمندی تبدیل شود و ارزش‌های زیادی در محاسبات جهانی پیدا کرده است، اما به مصر نگاه کنید که از سالی که پیمان کمپ دیوید را امضا کرد، روز به روز در مسیر افول و پسرفت قرار گرفت به طوری که امروز در تمام زمینه‌ها از جمله اقتصادی در حال پسرفت است، شما مصر دوران عبدالناصر را با مصر دوران السیسی مقایسه کنید ببینید امروز چقدر پسرفت کرده است. اما مسیر و برنامه ایران کاملا درست است و ثمره خود را خواهد داد نه تنها برای ایران بلکه برای تمام منطقه ثمربخش خواهد بود.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا رژیم صهیونیستی از ورود به نبرد با حزب الله در پی حملات موشکی از خاک لبنان به شهرک های صهیونیست نشین اجتناب کرد؟ گفت: اسرائیل قادر به نبرد طولانی نیست و حزب الله هم دیگر حزب الله سابق نیست، اما وضعیت داخلی  اسرائیل متزلزل و شکننده است و در سطح بین المللی هم وضعیت مناسبی ندارد، ارتش رژیم صهیونیستی هر چند امکانات نظامی گسترده‌ای دارد، شاید بتواند وارد جنگ شود، ولی نیروی ندارد که از جنگ پیروز خارج شود. در جریان جنگ 33 روزه سال 2006، تمام مهمات رژیم صهیونیستی تمام شد و آمریکا از طریق پل هوایی برایش سلاح و مهمات فرستاد، اما امروز آمریکا درگیر جنگ اوکراین است و تمام سلاح‌ها را برای این کشور ارسال می‌کند، به همین خاطر رژیم صهیونیستی قادر به نبرد طولانی نیست.

اما حزب الله امروز با حزب الله سال 2006 فرق دارد. امروز حزب الله، 200 هزار موشک دارد که تمام مواضع حساس رژیم صهیونیستی در تیررس موشک‌هایش قرار دارند و حتی می‌تواند تمام پایگاه‌های دریایی و کشتی‌های جنگی این رژیم را هدف قرار دهد، به همین دلیل رژیم صهیونیستی می‌داند که قادر به ورود به نبرد با این جنبش نیست.

نکته مهم دیگر  این است که در رژیم صهیونیستی، این ارتش است که دولت را شکل می‌دهد نه بر عکس، و اگر ارتش فروبپاشد این رژیم هم فرو خواهد پاشید. گذشته از آن، رژیم صهیونیستی وارد جنگ جدید نمی‌شود، چون می‌داند کرانه باختری و قدس و مناطق اشغالی 1948 در حالت  انفجار قرار  دارند و غزه هم ممکن است وارد خط نبرد شود، وضعیت بین المللی رژیم صهیونیستی هم مناسب نیست و وضعیت داخل هم بسیار متشنج است و به همین دلیل حتی جرات نکرد حزب الله را متهم به حملات راکتی اخیر از جنوب لبنان کند، زیرا از ورود به نبرد مستقیم وحشت دارد.

«حسین آجرلو» مدیر گروه غرب آسیا و آسیای موسسه مطالعات و تحقیقات بین المللی ابرار معاصر تهران هم در سخنانی به نشانه‌های فروپاشی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت در سایه حکومت نتانیاهو، جریان‌های مذهبی قدرت پیدا کرده اند، رژیم صهیونیستی ابتدا به بن‌بست سیاسی رسید و چندین انتخابات پیاپی برگزار کرد و حالا هم وارد دو قطبی اجتماعی شده و حتی صحبت از جنگ داخلی است.

وی افزود سیاست خارجی نتانیاهو حتی غربی‌ها را هم به چالش کشیده است، برتری رژیم صهیونیستی در حال از بین رفتن است. مسئله خیلی مهم دیگر، وجود هویت‌های مختلف در جامعه صهیونیستی است، این رژیم تا کنون موفق به تدوین یک قانون اساسی و تشکیل یک هویت واحد نشده است و تنها چیزی که این رژیم را سر پا نگه داشته، وجود یک قدرت موازنه‌گر خارجی است و با افول آمریکا و حرف نشنوی برخی سران صهیونیستی، فاصله میان آمریکا و این رژیم بیشتر شده است. فاصله میان یهودیان داخل رژیم صهیونیستی و یهودیان آمریکا هم بیشتر شده و حمایت مالی آنها کم می‌شود.

آجرلو ادامه داد مسئله دیگری که رژیم صهیونیستی را به چالش تا فروپاشی می‌برد،این است که توازن‌های مبتنی بر اکثریت یهود به شدت آسیب دیده است، در جامعه صهیونیستی، یهویدان باید در اکثریت باشند، و اگر  اکثریت از بین برود، به تدریج اسرائیل به معنای امروزی از بین خواهد رفت. بنابراین، فروپاشی رژیم صهیونیستی امری حتمی است و حرکت روز جهانی قدس به این روند کمک می‌کند.

«نوید کمالی» پژوهشگر ارشد حوزه دیپلماسی عمومی هم گفت جبهه مقاومت به سبب هوشمندی رهبران خود ظریفت‌های رسانه‌ای و قدرت نرم را شکل داده است که امروز نتایج خوب آن را می‌بینیم و به سبب حضور قدرتمند گروه‌های مقاومت در عرصه رسانه، چالش جدی برای رژیم صهیونیستی به وجود آمده است،  اینکه این رژیم دیگر نمی‌تواند مدیریت افکارعمومی را بر عهده بگیرد و بازنده جنگ روایت‌ها بوده است.

وی افزود رژیم صهیونیستی، دیگر نمی‌تواند افکارعمومی را اقناع کند و محور مقاومت به راه اندازی رسانه‌های مختلف ابتکار عمل را به دست گرفته است.

«خالد القدومی» نماینده جنبش حماس در ایران هم به سلطه صهیونیسم و استکبار جهانی بر رسانه‌های جهانی و سوء استفاده از آنها در راستای پیشبرد اهداف شوم خود اشاره کرد و گفت هالیوود و رسانه‌ها در آمریکا در دست یهودیان و در خدمت اهداف آنهاست و مسئله مهم برای ما در فلسطین و دیگر کشورهای منطقه این است که باید در جنگ روایت‌ها بر دشمن پیروز شویم.

وی افزود امروز آمریکا و اسرائیل از تروریسم اطلاعاتی علیه کشورهای منطقه استفاده می‌کنند، در حالی که از نظر ما، اسرائیل رژیمی تروریستی است. به همین سبب باید در عرصه رسانه فعال‌تر شویم، باید تعریف مفاهیم در رسانه و اثرگذاری در افکارعمومی را مشخص کنیم، اینکه نقش اصحاب رسانه مقاومت در مفاهیم چیست؟ مثلا اجازه ندهیم رسانه‌های غربی، برای واژه شهادت، از واژه مرگ و مردن استفاده کنند . به همین سبب باید دست به تحرک جدی در حوزه رسانه‌ای محور مقاومت بزنیم.

القدومی به وحشت رژیم صهیونیستی از مقاومت و بازدارندگی ایجاد شده در برابر این رژیم به رهبری جمهوری اسلامی ایران و نقش آفرینی حزب الله اشاره کرد.

«هیثم الخزعلی» کارشناس ارشد مسائل استراتژیک در موسسه مطالعاتی هدف از کشور عراق هم تصریح کرد امروز دیگر ماهیت جنگ ها تغییر کرده و دشمن جنگ شناختی را با هدف تغییر باورها در راستای منافع خود برای ضربه زدن به ارزش‌های اجتماعی از طریق بمباران اطلاعاتی در پیش گرفته است، جنگ جدید مبتنی بر رسانه‌ها برای تغییر باورهاست. ماموریت رسانه‌های محور مقاومت، مقابله با این جنگ و یادآوری جنایات صهیونیست‌ها به  افکارعمومی، افزایش گفتگو و آگاه سازی است و اینکه زوال حتمی رژیم صهیونیستی را به افکارعمومی بازگو کنیم.

وی افزود باید به تقویت اعتقادات، تاکید بر حقانیت ملت فلسطین در تمام سرزمین اشغال شده خود از نهر تا بحر و به آماده سازی و آگاه سازی توده های مردمی و نیز امیدبخشی به آنها مبنی بر حتمی بودن زوال رژیم صهیونیستی بپردازیم. رسانه‌ها، تانک‌ها و موشک‌های در میدان نبرد آینده است و باید در این زمینه قوی شده تا به پیروزی برسیم.

«صلاح فحص» نماینده جنبش امل در ایران هم در سخنانی بر اهمیت جایگاه رسانه‌ها و لزوم پیشرفت محور مقاومت در این زمینه برای مقابله با جنگ نرم و جنگ شناختی دشمنان تاکید کرد و گفت رسانه‌های طرفدار رژیم صهیونیستی در راستای تغییر باور افکارعمومی برای خدمت به اهداف این رژیم فعالیت می‌کنند.

وی افزود تا پیش از تشکیل مقاومت در لبنان، رژیم صهیونیستی با حمله به این کشور حتی بیروت را هم اشغال کرد . رسانه‌ها به شدت در خدمت این رژیم بودند و به شایعه پراکنی در میان مردم می‌پرداختند.

صلاح فحص به سابقه اسارت خود در زندان رژیم صهیونیستی در جریان اشغال جنوب لبنان اشاره کرد و گفت من یک سال در زندان اسرائیل بودم، رسانه‌ها در آن زمان به شدت افکارعمومی را تحت تاثیر قرار داده بودند و اینگونه القا می‌کردند که نمی‌توان ارتش اسرائیل را شکست داد، و با این حربه به ایجاد رعب و وحشت در میان مردم می‌پرداختند.

وی با تاکید بر ترسو و بزدل بودن صهیونیست‌ها به ذکر خاطره‌ای از دوران اشغالگری رژیم اشغالگر در جنوب لبنان پرداخت و گفت در آن زمان نظامیان صهیونیست وارد منزل ما شدند و وقتی یکی از آنها عکسی از امام خمینی(ره) را دید و در دست گرفت به شدت می‌لرزید و دچار وحشت شده بود. چیزی که من از ارتش اسرائیل دیدم، این است که ترسوترین ارتش دنیاست، اما رسانه‌های حامی این رژیم این مسئله را مخفی می‌کنند. از سال 1982 میلادی تا کنون، قدرت تسلیحاتی ارتش اسرائیل صد برابر شده، اما در حقیقت این رژیم توخالی است و امروز  افکارعمومی متوجه این حقیقت شده است.

فحص گفت من رسانه‌ها را ارتش سوم می‌نامم، جامعه صهیونیستی از طیف‌ها و عناصر ناهمگون و غیر منسجم و متشتت تشکیل شده، اما افکارعمومی جهان به سبب سلطه رسانه‌های حامی رژیم صهیونیستی این حقایق را نمی‌دانند. شما ببینید که اسرائیلی‌ها چقدر عربی بلدند و ما مسلمانان چقدر عبری.

وی به قدرت رسانه‌ها اشاره کرد و افزود دیگر کسی دنبال جنگ نظامی نمی‌رود، درست است که مقاومت و وحدت،  اصل و اساس است، اما توجیه افکارعمومی و هدایت آنها مسئله بسیار مهم است و باید به فرزندان خود آموزش دهیم که اسرائیل دشمن و غده سرطانی در میان مسلمانان و مسیحیان و یهودیان است.

فحص در پایان به سرنوشت شوم سازشکاران و کسانی که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کردند، اشاره و تاکید کرد هر کشوری که با  اسرائیل توافق سازش امضا کرد، خراب شد، مثلا مصر زمان عبدالناصر قوی‌تر بود یا مصر دوران سادات که توافق سازش امضا کرد. امارات هم به سرنوشت مصر گرفتار خواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی