وبگاه رسمی نوید کمالی

مجموعه‌ای از اندیشه‌ها و دیدگاه‌های منتشر در رسانه‌ها و همایش‌های ملی و بین المللی

مجموعه‌ای از اندیشه‌ها و دیدگاه‌های منتشر در رسانه‌ها و همایش‌های ملی و بین المللی

وبگاه رسمی نوید کمالی

یادداشت‌های یک روزنامه‌نگار، مولف و مدرس فعال در حوزه سیاست خارجی، فناوری‌های نوین و قدرت نرم ...

شماره تماس: 00989159263347 (جهت دریافت «مشاوره» ، دعوت جهت «برگزاری کارگاه آموزشی» و ... لطفا در ساعات غیر اداری و یا در شبکه های اجتماعی مبتنی بر این شماره تماس حاصل فرمایید.)

تذکر: بازنشر مطالب این پایگاه بلااشکال می باشد.

پست الکترونیکی : NavidKamali.ir@iran.ir

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب

یادداشت: راه پادشاه شدن در زندگی!

يكشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۱۴ ب.ظ

 اهل انگلیس ضرب المثل  " Have God , Have All " را در ادبیات خود دارند که معنای آن می شود همان ضرب المثل معروف با خدا باش و پادشاهی کن . . .

برخی سوال می کنند که چطور می شود با خدا بود و پادشاهی کرد ! ؟ . . .

در یک نگاه ساده و عامیانه مهمترین ویژگی یک پادشاه بی نیازی او از رعیت و اعتماد به نفس بالای بدلیل قدرت بالایش است زیرا در این دنیای خاکی کسی بالاتر از او نیست و با هر اشاره ای خواسته های او انجام می شود ! . . .

اما حال اگر ما هم قصد پادشاهی در زندگی خود را داریم باید به آن سطح از اعتماد به نفس و آرامش دست یابیم که خود را بی نیاز از زر و زور دیگران احساس کنیم و قطع به یقین این اعتماد به نفس جز با توکل بر یک قدرت برتر که همان خداوند متعال است میسر نمی گردد . . . 

لذا وقتی باور پیدا کردیم که پشتوانه ما بالاترین قدرت هستی است آنگاه نه از کسی ترس خواهیم داشت و نه اندوهگین و غمگین می شویم دقیقا پروردگار عالم هم در قرآن کریم می فرماید : «هُوَ الَّذی أَنزَلَ السَّکینَةَ فی قُلوبِ المُؤمِنینَ لِیَزدادوا إیمانًا مَعَ إیمانِهِم ۗ وَلِلَّهِ جُنودُ السَّماواتِ وَالأَرضِ ۚ وَکانَ اللَّهُ عَلیمًا حَکیمًا» ---- «او کسی است که آرامش را در دلهای مؤمنان نازل کرد تا ایمانی بر ایمانشان بیفزایند؛ لشکریان آسمانها و زمین از آن خداست، و خداوند دانا و حکیم است.»

پس بیایید یاد خدا و توکل بر او را در زندگی فردی و اجتماعی خود جدی تر از پیش بگیریم تا بهتر به اهداف و آرزوهای خود جامعه عمل بپوشانیم و اینگونه انشاءالله ما از مصادیق «... وَأَنتُمُ الْأَعْلَوْن» خواهیم بود.

-یادداشتی از: نوید کمالی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی