وبگاه رسمی نوید کمالی

مجموعه‌ای از اندیشه‌ها و دیدگاه‌های منتشر در رسانه‌ها و همایش‌های ملی و بین المللی

مجموعه‌ای از اندیشه‌ها و دیدگاه‌های منتشر در رسانه‌ها و همایش‌های ملی و بین المللی

وبگاه رسمی نوید کمالی

یادداشت‌های یک روزنامه‌نگار، مولف و مدرس فعال در حوزه سیاست خارجی، فناوری‌های نوین و قدرت نرم ...

شماره تماس: 00989159263347 (جهت دریافت «مشاوره» ، دعوت جهت «برگزاری کارگاه آموزشی» و ... لطفا در ساعات غیر اداری و یا در شبکه های اجتماعی مبتنی بر این شماره تماس حاصل فرمایید.)

تذکر: بازنشر مطالب این پایگاه بلااشکال می باشد.

پست الکترونیکی : NavidKamali.ir@iran.ir

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب

نوید کمالی امروز در گفت و گو با خبرنگار عصر زنجان، با بیان اینکه خانواده ایرانی خانواده مهربانی هستند و دوست دارند همه چیز را در اختیار فرزندان خود قرار دهند، اظهار کرد: باید دانست که در کشوری مانند آمریکا و اتحادیه اروپا  دسترسی به ابزار های دیجیتال خصوصا حسابهای اینترنتی برای فرزندان 13سال بوده که اتحادیه اروپا به 16 سال تغییر داده است.

وی با اشاره به اینکه افزار زیر 16 سال اجازه دسترسی به ابزارهای دیجیتالی ندارد، تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما بچه ابتدایی به ابزار های دیجیتال دسترسی دارد و از این امکانات هم استفاده می کند.

نوید کمالی ، فضای مجازی ، سواد رسانه ای

مسئول بسیج رسانه شهرستان زنجان افزود: در کشور ما همه دارند از ابزار های دیجیتالی استفاده می کنند مانند نصب اپلیکشن ها، فرستادن و دریافت پیغام و ولی با خطرات این ابزارها والدین و فرزندان آشنا نیستند.

کمالی با اشاره به اینکه اگر می خواهیم دستگاه دیجیتالی را در دست فرزندان قرار دهیم مالکیت دستگاه را به فرزندان خود واگذار نکنیم، تصریح کرد: چرا که وقتی مالکیت دستگاهی را در اختیار فرزندان خود قرار می دهیم جزء که حریم خصوصی فرزندان می شود و آنها به رمز گذاری اقدام می کنند تا کسی نداند که در این دستگاه چه خبر است.

وی به خانواده ها توصیه کرد: گوشی با تبلت را با مالکیت خود در اختیار فرزندان قرار دهیم چرا که فرزندان در این شرایط محتاط تر استفاده می کنند و بهتر است .

هرماه بر حجم قربانیان فضای مجازی در کشور

مسئول بسیج رسانه شهرستان زنجان با بیان اینکه تا وقتی خود والدین با مشکلات و معضلات فضای مجازی آشنایی کاملی ندارند و خود والدین قربانی فضای مجازی هستند نمی توانند به فرزندان خود درست استفاده کردن از فضای مجازی را آموزش دهند، افزود: ابتدا باید خود والدین با درست استفاده کردن از ابزار های دیجیتالی و فضای مجازی بخوبی آشنا شده سپس به فرزندان خود یاد دهند.

کمالی با بیان اینکه شخصی که با فضای مجازی آشنایی ندارد و هر لینکی که ار سال می شود کلیک می کند و بر هر عکسی که دوست دارد لایک می کند و این هم باعث می شود که هرماه بر حجم قربانیان فضای مجازی در کشور افزوده شود، خاطرنشان کرد:باید خودمون آموزش دیده باشیم و سعی کنیم با فرزندان خود دوست باشیم و قبول کنیم که انواع خطرات فرهنگی و اجتماعی در فضای مجازی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بی اعتمادی در بین زن و شوهر در جامعه کنونی به علت های مختلف در بین خانواده های زیاد شده است، گفت:امروزه همه افراد در گوشی های هوشمند خود از انواع شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و این هم یکی از علت های اصلی بی اعتمادی بین زن و شوهر است.

امروزه ازدواج های انجام شده بر اساس شناخت کافی نیست

مسئول بسیج رسانه شهرستان زنجان با بیان اینکه امروزه ازدواج های انجام شده بر اساس شناخت کافی نیست و از روی ظاهر اشخاص انجام می شود ، اظهار کرد: وقتی شناخت کافی در ازدواج نباشد منجر به این می شود که انتخاب درستی نکرده باشیم و خود این انتخاب باعث می شود که همیشه شکی بین زن و شوهر باقی بماند همیشه یک شکی در ذهن زن و شوهر است مبادا طرف مقابل بخواهد خیانت کند.

کمالی با اشاره به اینکه فضای مجازی در جامعه کنونی همه گیر شده است یک عده سود جو به فکر تولید و فروش نرم افزار های آلوده کنند تا زن یا مرد یک دیگر را کنترل کنند که مبادا به هم خیانت کنند، تصریح کرد: عدم اعتماد بین زن و شوهر نشان می دهد که از اول مبنای زندگی اتباه بوده است.

انتهای پیام /

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی