وبگاه رسمی نوید کمالی

مجموعه‌ای از اندیشه‌ها و دیدگاه‌های منتشر در رسانه‌ها و همایش‌های ملی و بین المللی

مجموعه‌ای از اندیشه‌ها و دیدگاه‌های منتشر در رسانه‌ها و همایش‌های ملی و بین المللی

وبگاه رسمی نوید کمالی

یادداشت‌های یک روزنامه‌نگار، مولف و مدرس فعال در حوزه سیاست خارجی، فناوری‌های نوین و قدرت نرم ...

شماره تماس: 00989159263347 (جهت دریافت «مشاوره» ، دعوت جهت «برگزاری کارگاه آموزشی» و ... لطفا در ساعات غیر اداری و یا در شبکه های اجتماعی مبتنی بر این شماره تماس حاصل فرمایید.)

تذکر: بازنشر مطالب این پایگاه بلااشکال می باشد.

پست الکترونیکی : NavidKamali.ir@iran.ir

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب

۱ مطلب در مرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست «هوش مصنوعی و کاربردهای آن» با حضور نوید کمالی، مؤلف و پژوهشگر حوزه فناوری‌های نوین توسط فرهنگسرای رسانه در سالن همایش‌های دکتر یونس شکرخواه برگزار شد.

نوید کمالی - نشست فرهنگسرای رسانه - آشنایی با هوش مصنوعی

در ابتدای این نشست، نوید کمالی به طور مختصر به معرفی مفهوم هوش مصنوعی و تاریخچه آن پرداخته و توضیح داد و گفت: هوش مصنوعی به طور کلی به رشته‌ای از علوم که در آن تلاش می‌شود کامپیوترها و سیستم‌ها را به یادگیری و تفکر مشابه با انسان‌ها مجهز کند، اطلاق می‌شود.

وی در رابطه با سابقه تاریخی این مفهوم گفت: انسان از دوره یونان باستان در آرزوی خودکارسازی ابزارها و تبدیل آنها به عاملی خدمتگزار برای انسان‌ها بوده است و حتی افلاطون و این زمینه مباحثی را مطرح کرده است.

این پژوهشگر حوزه فناوری‌های نوین به تشریح کارکردهای هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف پرداخت و گفت: هوش مصنوعی در صنعت، بهبود فرآیندهای تولیدی و بهره‌وری، پیشگیری از خطاها و کنترل کیفیت، پیش‌بینی و تحلیل داده‌ها، طراحی سیستم‌های خودکار و رباتیک، و همچنین در حوزه بهداشت و درمان، تشخیص بیماری‌ها، تحلیل تصاویر پزشکی، و پشتیبانی درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوید کمالی - Navid Kamali - کارگاه هوش مصنوعی

کمالی با اشاره به تحت تحریم بودن کشورمان در حوزه دسترس به فناوری‌های هوش مصنوعی غرب، به معرفی برخی از راهکارهای غلبه بر تحریم‌های اینترنتی پرداخت و گفت: قدرت‌های مدعی حقوق بشر با استفاده از حربه تحریم در پی عقب نگه داشتن کشورمان در حوزه فناوری‌های نوین و راهبردی از جمله هوش مصنوعی هستند.

در طول نشست، شرکت کنندگان سوالات خود را طرح کرده و همچنین درباره تجربیات خود در استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در زمینه‌های مختلف و مورد علاقه شأن صحبت کردند.

نشست آموزشی آشنایی با هوش مصنوعی و کارکردهای آن با حضور نوید کمالی، مؤلف و پژوهشگر حوزه فناوری‌های نوین با توجه به ارائه‌ی جامع و دقیق اطلاعات مربوطه، به عنوان یک فرصت مناسب برای افزایش آگاهی مخاطبان درباره هوش مصنوعی و کاربردهای آن در صنایع مختلف شناخته شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۰۲ ، ۰۱:۴۴
روابط عمومی