وبگاه رسمی نوید کمالی

مجموعه‌ای از اندیشه‌ها و دیدگاه‌های منتشر در رسانه‌ها و همایش‌های ملی و بین المللی

مجموعه‌ای از اندیشه‌ها و دیدگاه‌های منتشر در رسانه‌ها و همایش‌های ملی و بین المللی

وبگاه رسمی نوید کمالی

یادداشت‌های یک روزنامه‌نگار، مولف و مدرس فعال در حوزه سیاست خارجی، فناوری‌های نوین و قدرت نرم ...

شماره تماس: 00989159263347 (جهت دریافت «مشاوره» ، دعوت جهت «برگزاری کارگاه آموزشی» و ... لطفا در ساعات غیر اداری و یا در شبکه های اجتماعی مبتنی بر این شماره تماس حاصل فرمایید.)

تذکر: بازنشر مطالب این پایگاه بلااشکال می باشد.

پست الکترونیکی : NavidKamali.ir@iran.ir

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
نمی دانم می دانید یا نه اما چرخ خیاطی اولین بار در سفر ناصرالدین شاه به فرنگ خریداری شد و پس از ورود آن به کشور که زمینه ساز تحولی در تولید پوشاک بود برخی از مردم عوام لباسهای دوخته شده با آن را نجس می دانستند و از پوشیدن اینگونه لباسهای که زیر چرخ رفته بود ابا داشتند، جالب اینکه حتی در مورد کله قند و راه آهن و ویدئو و ... نیز در تاریخ ایران روایات مشابهی داریم که خود می تواند موضوع کتاب های متعددی در حوزه جامعه شناسی و تاریخ شود!
خودمانیم وقتی امروز به آن سالها که ویدئو ممنوع بود فکر می کنم ناخوداگاه خنده ام می گیرد و شکی نیست که دهه هفتادی ها و دهه هشتادی های امروز به این خاطرات ما می خندند و آن را رویاپردازی می دانند زیرا تنها به واسطه یک گوشی ساده همراه صدها برابر آن ویدئو محتوا در دسترشان است! 
پیام رسان سروش ، نوید کمالی در سروش ، دانلود سروش ، شبکه اجتماعی سلام ، مهندس نوید کمالی
البته خرده ای بر آنان نیست زیرا زمانی در همین کشور و در عصر پهلوی برای داشتن رادیو یا یک دوچرخه نیاز به مجوز بود و طبعا شنیدن اینها از قدیمی ها برای ما بسیار عجیب و باور نکردنی بود!
اما باید قبول کرد که روزگار همیشه همینگونه خواهد بود و نسل های بعدی به محدودیت های و تفاوت های فرهنگی امروز با نسل خودشان خواهند خندید...
اما ای کاش نسلی از ما سنت شکنی می کرد و بجای محدودیت های آبکی بیشتر بر روی آموزش و فرهنگ سازی سرمایه گذاری می کرد!
پی نوشت : پس از گذر از سیاست فیلترینگ شبکه های اجتماعی شاهد تصویب قانون الزام کانال های بالای ۵ هزار کاربر شبکه های اجتماعی به دریافت مجوز از دولت و نهادهای متولی بودیم که حالا خود دوستان اذعان دارند که این قانون بدلیل خارج از دسترس بودن سرور های تلگرام و اینستاگرام ضمانت اجرایی ندارد! 
از نظر بنده بهتر است دوستان بجای طرح و تصویب قانون های کاغذی و آبکی بیشتر به حوزه آموزش ، فرهنگ سازی و تقویت شبکه های بومی و داخلی مانند سلام و سروش توجه کنند تا به واسطه انها مردم خودخواسته به بسترهای داخلی و امن بومی مراجعه کنند و . . . 
اما نظر شما چیست ؟ 
یادداشتی از : نوید کمالی - محقق و پژوهشگر رسانه و فضای مجازی
لینک دانلود پیام رسان سروش :
لینک دانلود شبکه اجتماعی سلام :

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی